Minggu, 22 November 2015

Oregano Oil - Kebaikan yang Antibiotik Semulajadi dan Berkuasa

Oregano Oil - Kebaikan yang Antibiotik Semulajadi dan Berkuasa

Selama beratus-ratus tahun, Minyak Oregano telah digunakan untuk ciri-ciri penyembuhan yang mengagumkan. Minyak Oregano berasal dari daun tumbuhan oregano liar, juga dikenali sebagai Oreganum Vulgare, Wild Oregano atau Wild Marjoram dan tidak sama seperti biasa atau dapur oregano (Oreganum Marjoram). Minyak Oregano berasal dari kawasan pergunungan Mediterranean tetapi kini ditanam di seluruh dunia. Nama Yunani yang bermaksud "Delight Pergunungan."

Manfaat Minyak Oregano adalah banyak. Ia adalah yang paling biasa digunakan sebagai anti-kulat yang kuat, anti-virus, anti-bakteria, antiparasit, antioksidan, dan rawatan anti-radang. Ia boleh diambil secara dalaman, disapu atau kedua-duanya dan boleh didapati dalam cecair (minyak), gelcap, kapsul atau bentuk tablet. Bentuk cecair dan gelcap umumnya yang paling bermanfaat.

Minyak Oregano adalah berkesan dalam memerangi candida albicans (yis) jangkitan dan lain-lain jangkitan kulat degil seperti kurap dan atlet kaki.

Dos harian Oregano Minyak akan memastikan sistem imun anda cukup kuat untuk menghalang penguncupan virus seperti selesema dan selesema. Jika tidak digunakan sebagai pencegahan, ia akan melawan jangkitan virus yang sedia ada, membantu dalam pemulihan yang lebih cepat.

Wild Oregano bukan sahaja melindungi daripada virus tetapi bakteria, juga. Ia telah berbanding satu antibiotik kuat kami, vancomycin, dan telah terbukti untuk membunuh jangkitan Staph dan Escherichia coli, biasanya dirujuk sebagai E. Coli. Tidak seperti antibiotik buatan manusia, antibiotik semula jadi seperti Minyak Oregano tidak mencipta strain mutan bakteria tahan dadah, dan mereka tidak mempunyai kesan sampingan yang teruk.

Oregano Minyak juga berkesan terhadap parasit seperti giardia dan pinworms. Ia telah terbukti untuk meneutralkan cacing, amoeba dan protozoa, dan ia wad off kutu, kutu, kutu, nyamuk, dan pepijat katil, untuk menamakan beberapa.

Mampu memperlahankan atau mencegah pengoksidaan molekul, Minyak Oregano dianggap sebagai antioksidan yang sangat baik. Radikal bebas dineutralkan, meminimumkan potensi kerosakan kepada badan anda dan membaiki kerosakan yang sedia ada. Seterusnya, ini melambatkan penuaan dan melindungi terhadap pelbagai jenis kanser, degenerasi penglihatan, kedutan, gangguan saraf, dan syarat-syarat yang berkaitan dengan usia lain.

Keradangan, satu tindak balas yang tidak menyenangkan badan untuk patogen invasif, boleh dilegakan dengan Oregano Oil. Ini adalah kerana terpenes, semula jadi anti-radang yang terdapat dalam minyak. Ini menjadikan Oregano Oil ejen super dalam melawan kesakitan dan keradangan yang berkaitan dengan artritis, sindrom usus (IBS), asma, hepatitis, psoriasis, ekzema dan sinusitis, dan juga pelbagai penyakit keradangan yang lain.

Minyak Oregano kaya dengan dua sebatian utama, carvacrol dan thymol. Apabila membeli Oregano Minyak, adalah penting untuk mengesahkan bahawa kekuatan carvacrol adalah sekurang-kurangnya 70%. Jika belum dicairkan dalam minyak pembawa, pastikan untuk mencairkan ia sebelum mengambil secara dalaman atau menggunakan topically.

Beri Oregano Oil cuba dan mendapat manfaat kesihatan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar